Välkommen till KNAPP's Blogg
Vad driver Supply Chain och logistiksektorn? Vilken teknologi kan användas för att på ett intelligent sätt forma processer i produktion, distribution och vid försäljningsstället? Vår KNAPP -blogg håller dig uppdaterad med trender och nyheter från logistikvärlden.
Lagerrobotar – människans bästa vän i effektiv lagerhantering
Fler artiklar och mer plock. Den ökande e-handeln har inneburit att många företag måste ha ett bredare sortiment på lager, för att uppfylla kundernas förväntningar. Dessutom innebär ökningen av direktleveranser att mängden plock av enskilda produkter blir mycket större, jämfört med när leveranserna sker till butik. Lagerrobotar som en del av en automationslösning kan ge större produktivitet, högre kvalitet och förbättrad arbetsmiljö i hela lagerprocessen, från godsmottagning via lagring och plock till packning och utleverans.
Så lyckas du med din lagerautomation
Vad är lagerautomation … egentligen?
Om utmaningarna med omnikanalslogistik
Hållbara paketeringssystem för logistik
Miljövänlig paketering är inta bara en fråga om hållbarhet utan kan även säkra eller bidra till konkurrensfördelar. Lösningen till detta finns i din logistikverksamhet och hur den är integrerad med automatisering i paketeringsprocessen.
Vilken logistik-app är bäst för mig? 3 verktyg för Supply Chain
Digitalization in logistics is a hot topic – but which software is suited to whom and for which application? Here are three innovative tools for a smart and efficient supply chain.
Helautomatisk plockning för flexibel butiksleverans
The name says it all: Our Robotic Universal Picker – RUNPICK – processes the entire range of grocery items fully automatically. The system stands for performance, reliability and scalability.
Tre exempel på AI i logistik
Artificial intelligence in logistics: What opportunities is AI opening? What is already possible today? How does AI create added value in logistics processes? Here are 3 examples.
New Urban Logistics: Omni-kanal fulfillment med kundernas behov i fokus
Intelligente Technologien für Omnichannel-Lösungen schaffen hier die Klammer zwischen online und offline. Dies erfüllt Kundenbedürfnisse und steigert die Wirtschaftlichkeit.