SERVICE- OCH UNDERHÅLLSTEKNIKER

SERVICE- OCH UNDERHÅLLSTEKNIKER

Inom koncernen arbetar vi med världsledande teknik och vi står inför spännande utmaningar och fantastiska utvecklingsmöjligheter. Vi utökar vår organisation och söker just nu en service- och underhållstekniker till vår kund Oriola i Enköping.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som service- och underhållstekniker hos vår kund Oriola i Enköping utgörs dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden av att:


  • Genomföra förebyggande, reaktivt och akut underhåll på utrustningen

  • Utföra förbättringsarbete, reparationer och modifieringar

  • Vara behjälplig i samband med installationsarbeten, anläggningsunderhåll och besparingsåtgärder

  • Hålla kontakt med produktion och interna kunder för att säkerställa att rätt prioriteringar görs

  • Sammanställa haverirapporter som kan påverka resultat, utrustning och underhåll

  • Hålla dig uppdaterad och följa direktiv avseende hälsa, miljö och säkerhet

  • Vara behjälplig avseende allmänna göromål på avdelningen


Tjänsten är på heltid med placering hos Oriola i Enköping och du rapporterar till vår Site Supervisor. Arbetet är i dagsläget förlagt till skiftgång. Dagtidsskift och var tredje vecka kvällsskift.

Kvalifikationer och personlighet

Du har gärna minst gymnasiekompetens och kunskap inom ett eller flera av följande områden: mekanik, elektronik och automation. Vi söker både personer med gedigen erfarenhet och personer som är mer juniora i rollen. Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden anpassas efter din kompetens och erfarenhet. Arbetslivserfarenhet inom något av områdena mekanik, elektronik eller automation är ett krav. Har du dessutom erfarenhet av automatiserade logistik- och lagerlösningar är det meriterande. Du behärskar MS Office väl samt talar och skriver både svenska och engelska utan svårighet. Körkort (B) är ett krav.

Som person är du både lagspelare, flexibel och självgående. Vidare är du engagerad, effektiv och har en utpräglad problemlösningsförmåga. Du agerar som ambassadör för verksamheten och förstår vikten av att bygga och underhålla goda relationer med kunder, kollegor och chefer.

Vi välkomnar mångfald bland profilerna och för en jämnare könsfördelning välkomnar vi kvinnliga sökande.

Kontakt och ansökan

Är du intresserad och stämmer in på profilen skickar du in en personlig presentation och ditt CV till Sebastian Berg, sebastian.berg@knapp.com. Vid frågor angående tjänsten kontakt via mail ovan eller 073-826 02 00. Vi arbetar med urvalet löpande! Välkommen med din ansökan!

 

KNAPP AB är en del av den österrikiska koncernen KNAPP AG. I Sverige är vi ca 130 anställda och omsätter ca 350 miljoner kronor. Koncernen har ca 3600 anställda och en omsättning på ca 800 miljoner euro. Vi är en komplett leverantör av olika typer av manuella och automatiserade lagerlösningar och materialhanteringssystem. Det innebär att vi säljer och levererar allt från egenutvecklade programvaror (WMS/WCS-system) till PLC-styrning samt mekanisk utrustning. Ofta levererar vi stora lagerlösningar där vi har ett totalt funktionsansvar gentemot kunden. Vårt huvudsakliga arbetsområde är den europeiska marknaden, men våra installationer, produkter och verksamhetsområden globaliseras allt mer. Välkommen att läsa mer om oss på www.knapp.comoch www.youtube.com