KNAPP AB is searching for a Team leader service & maintenance

Knapp går en mycket spännande framtid till mötes. Vi står inför stora utmaningar men också fantastiska möjligheter. Vi ingår i en koncern som arbetar med världsledande teknik och för rätt person finns mycket goda möjligheter att få arbeta med spännande projekt, intressanta produkter i en dynamisk miljö med högt i tak och trevliga kollegor. Vill du vara med och göra skillnad kan detta vara rätt utmaning för dig.

 

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden

Tjänsten är en kombination av Servicetekniker (75%) och Teamledare (25%). Bland dina uppgifter och ansvarsområen ingår bl.a.:

Förebyggande underhåll och reparationer av automationslösningar med automatkranar, bansystem, och skyttelsystem.


  • Kontinuerligt förbättringsarbete

  • Merförsäljning till befintliga kunder

  • Återkoppling av utfört arbete till kund

  • Fördelning av arbetsuppgifter inom teamet

  • Bokning av teamets boende, resor mm.


Tjänsten är på heltid med placering i Stockholm/Mälardalen. Du rapporterar till vår chef för Customer Service i Åstorp. Arbetet är förknippat med resor i mellersta delarna av Sverige och Helsingforsområdet, varför körkort är ett krav (servicebil i tjänsten) liksom en privat situation som möjliggör resande. Arbetstiderna är i kundbehovsstyrda, arbete på kvällar och helger förekommer.

Kvalifikationer och personlighet

Du har omkring 3-4 års erfarenhet av en roll som servicetekniker och det är meriterande om du har erfarenhet av att leda och koordinera en mindre grupp. Du är även van att ta ett självständigt ansvar och aktivt delta i servicearbetet. Vidare har du kunskap och erfarenhet inom automation, mekatronik och pneumatik. Gymnasial utbildning är ett krav och eftergymnasial utbildning inom mekatronik och eller automation ses som meriterande

Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Kunskaper i tyska är meriterande. Du behöver ha goda kunskaper i MS Office.

Som person vill vi att du är mycket kundorienterad och lösningsfokuserad. Du har ett strukturerat arbetssätt och är tydlig och rak i din kommunikation. Det underlättar också om du har ett visst mått av stresstålighet. Givetvis är du plikttrogen, ansvarstagande samt social och positiv.

 

Kontakt och ansökan

I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Är du intresserad och stämmer in på profilen skickar du in en personlig presentation och ditt CV på svenska där du tydligt beskriver dina erfarenheter och kompetenser inom ovanstående områden och varför du är intresserad av tjänsten. Du ska också specificera ev. erfarenhet som kan vara extra relevant för den här tjänsten. Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink via 0705-540 342 alt. helena.heijmink@comcube.se eller Helena Fransson via 0705-540 504. Vi arbetar med urvalet löpande. Du ansöker om tjänsten genom denna länk:

http://comcube.mynetworkglobal.com/se/what:job/jobID:49952/

 

KNAPP AB är en del av den österrikiska koncernen KNAPP AG. I Sverige är vi ca 70 anställda och omsätter ca 150 miljoner kronor. Koncernen har ca 2400 anställda och en omsättning på ca 420 miljoner euro. Vi är en komplett leverantör av olika typer av manuella och automatiserade lagerlösningar och materialhanteringssystem. Det innebär att vi säljer och levererar allt från egenutvecklade programvaror (WMS/WCS-system) till PLC-styrning samt mekanisk utrustning. Ofta levererar vi stora lagerlösningar där vi har ett totalt funktionsansvar gentemot kunden. Vårt huvudsakliga arbetsområde är den skandinaviska marknaden, men våra installationer, produkter och verksamhetsområden globaliseras allt mer. Välkommen att läsa mer om oss på www.knapp.com