News

Orders Company news Job openings Exhibitions

SÖKER Automations Engineer

PRESSRELEASE NOWASTE

PRESSRELEASE ORIOLA

3 SERVICE- OCH UNDERHÅLLSTEKNIKER

Inom koncernen arbetar vi med världsledande teknik och vi står inför spännande utmaningar och fantastiska utvecklingsmöjligheter. Vi utökar vår organisation och söker just nu tre service- och underhållstekniker till vår kund Oriola i Enköping.

 

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som service- och underhållstekniker hos vår kund Oriola i Enköping utgörs dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden av att:

 

• Genomföra förebyggande, reaktivt och akut underhåll på utrustningen

• Utföra förbättringsarbete, reparationer och modifieringar

• Vara behjälplig i samband med installationsarbeten, anläggningsunderhåll och besparingsåtgärder

• Hålla kontakt med produktion och interna kunder för att säkerställa att rätt prioriteringar görs

• Sammanställa haverirapporter som kan påverka resultat, utrustning och underhåll

• Hålla dig uppdaterad och följa direktiv avseende hälsa, miljö och säkerhet

• Vara behjälplig avseende allmänna göromål på avdelningen

 

Tjänsten är på heltid med placering hos Oriola i Enköping. Du ingår i ett team om fyra personer och rapporterar till vår Site Supervisor. Arbetet är i dagsläget 2-skift (06:00-22:00) måndag-fredag.

 

Kvalifikationer och personlighet

Du har gärna minst gymnasiekompetens och kunskap inom ett eller flera av följande områden: mekanik, elektronik och automation. Vi söker både personer med gedigen erfarenhet och personer som är mer juniora i rollen. Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden anpassas efter din kompetens och erfarenhet. Arbetslivserfarenhet inom något av områdena mekanik, elektronik eller automation är ett krav. Har du dessutom erfarenhet av automatiserade logistik- och lagerlösningar är det meriterande. Du behärskar MS Office väl samt talar och skriver både svenska och engelska utan svårighet. Körkort (B) är ett krav.

Som person är du både lagspelare, flexibel och självgående. Vidare är du engagerad, effektiv och har en utpräglad problemlösningsförmåga. Du agerar som ambassadör för verksamheten och förstår vikten av att bygga och underhålla goda relationer med kunder, kollegor och chefer.

Vi välkomnar mångfald bland profilerna och för en jämnare könsfördelning välkomnar vi kvinnliga sökande.

 

Kontakt och ansökan

I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Är du intresserad och stämmer in på profilen skickar du in en personlig presentation och ditt CV på svenska där du tydligt beskriver dina erfarenheter och kompetenser inom ovanstående områden och varför du är intresserad av tjänsten. Du ska också specificera ev. erfarenhet som kan vara extra relevant för den här tjänsten. Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink via 0705-540 342 alt. helena.heijmink@comcube.se eller Helena Fransson via 0705-540 504. Vi arbetar med urvalet löpande! Välkommen med din ansökan!

Du ansöker om tjänsten genom denna länk: https://comcube.mynetworkglobal.com/se/what:job/jobID:211274/

Vi tar endast emot ansökningar via denna länk.
KNAPP AB är en del av den österrikiska koncernen KNAPP AG. I Sverige är vi ca 130 anställda och omsätter ca 350 miljoner kronor. Koncernen har ca 3600 anställda och en omsättning på ca 800 miljoner euro. Vi är en komplett leverantör av olika typer av manuella och automatiserade lagerlösningar och materialhanteringssystem. Det innebär att vi säljer och levererar allt från egenutvecklade programvaror (WMS/WCS-system) till PLC-styrning samt mekanisk utrustning. Ofta levererar vi stora lagerlösningar där vi har ett totalt funktionsansvar gentemot kunden. Vårt huvudsakliga arbetsområde är den europeiska marknaden, men våra installationer, produkter och verksamhetsområden globaliseras allt mer. Välkommen att läsa mer om oss på www.knapp.com och www.youtube.com

 

SERVICE- OCH UNDERHÅLLSTEKNIKER (DAGTID)

Inom koncernen arbetar vi med världsledande teknik och vi står inför spännande utmaningar och fantastiska utvecklingsmöjligheter. Vi utökar vår organisation och söker just nu en service- och underhållstekniker (dagtid) till vår kund Ahlsell i Hallsberg.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som service- och underhållstekniker hos vår kund Ahlsell i Hallsberg utgörs dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden av att:

  • Genomföra förebyggande, reaktivt och akut underhåll på utrustningen
  • Utföra förbättringsarbete, reparationer och modifieringar
  • Vara behjälplig i samband med installationsarbeten, anläggningsunderhåll och besparingsåtgärder
  • Hålla kontakt med produktion och interna kunder för att säkerställa att rätt prioriteringar görs
  • Sammanställa haverirapporter som kan påverka resultat, utrustning och underhåll
  • Hålla dig uppdaterad och följa direktiv avseende hälsa, miljö och säkerhet
  • Vara behjälplig avseende allmänna göromål på avdelningen

Tjänsten är på heltid med placering hos Ahlsell i Hallsberg och du rapporterar till vår Site Supervisor. Arbetet är i dagsläget förlagt till dagtid kl. 07-16 (måndag-torsdag) och kl. 06-15 (fredag).

Kvalifikationer och personlighet

Du har gärna minst gymnasiekompetens och kunskap inom ett eller flera av följande områden: mekanik, elektronik och automation. Vi söker både personer med gedigen erfarenhet och personer som är mer juniora i rollen. Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden anpassas efter din kompetens och erfarenhet. Arbetslivserfarenhet inom något av områdena mekanik, elektronik eller automation är ett krav. Har du dessutom erfarenhet av automatiserade logistik- och lagerlösningar är det meriterande. Du behärskar MS Office väl samt talar och skriver både svenska och engelska utan svårighet. Körkort (B) är ett krav.

Som person är du både lagspelare, flexibel och självgående. Vidare är du engagerad, effektiv och har en utpräglad problemlösningsförmåga. Du agerar som ambassadör för verksamheten och förstår vikten av att bygga och underhålla goda relationer med kunder, kollegor och chefer.

Vi välkomnar mångfald bland profilerna och för en jämnare könsfördelning välkomnar vi kvinnliga sökande.

Kontakt och ansökan

I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Är du intresserad och stämmer in på profilen skickar du in en personlig presentation och ditt CV på svenska där du tydligt beskriver dina erfarenheter och kompetenser inom ovanstående områden och varför du är intresserad av tjänsten. Du ska också specificera ev. erfarenhet som kan vara extra relevant för den här tjänsten. Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink via 0705-540 342 alt. helena.heijmink@comcube.se eller Helena Fransson via 0705-540 504. Vi arbetar med urvalet löpande! Välkommen med din ansökan!

Du ansöker om tjänsten genom denna länk: https://comcube.mynetworkglobal.com/se/what:job/jobID:163062/
Vi tar endast emot ansökningar via denna länk.

KNAPP AB är en del av den österrikiska koncernen KNAPP AG. I Sverige är vi ca 110 anställda och omsätter ca 200 miljoner kronor. Koncernen har ca 3000 anställda och en omsättning på ca 470 miljoner euro. Vi är en komplett leverantör av olika typer av manuella och automatiserade lagerlösningar och materialhanteringssystem. Det innebär att vi säljer och levererar allt från egenutvecklade programvaror (WMS/WCS-system) till PLC-styrning samt mekanisk utrustning. Ofta levererar vi stora lagerlösningar där vi har ett totalt funktionsansvar gentemot kunden. Vårt huvudsakliga arbetsområde är den skandinaviska marknaden, men våra installationer, produkter och verksamhetsområden globaliseras allt mer. Välkommen att läsa mer om oss på www.knapp.com och www.youtube.com.

KONSTRUKTIONSCHEF

KNAPP går en mycket spännande framtid till mötes. Vi står inför stora utmaningar men också fantastiska möjligheter. Vi ingår i en koncern som arbetar med världsledande teknik och för rätt person finns mycket goda möjligheter att få arbeta med spännande projekt, intressanta produkter i en dynamisk miljö med högt i tak och trevliga kollegor. Vill du vara med och göra skillnad kan detta vara rätt utmaning för dig.

 

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden

I din roll som Konstruktionschef leder och utvecklar du företagets konstruktionsavdelning. Avdelningen består av 15 personer och ansvarar för:

 

  • konstruktion i kundprojekt inom mekanik, el och PLC
  • idrifttagande av system hos kund
  • produktutveckling inom mekanik, el och PLC för att möta nuvarande och framtida kundkrav, kostnadskrav och produktionskrav
  • personaladministrativa uppgifter

 

Tjänsten är på heltid med placering i Åstorp. Du rapporterar till vår Operation & Administration Manager men har också ett nära samarbete med både Sälj, Supply Chain och Produktion. Arbetet är förknippat några planerade resor. Körkort är ett krav.

 

Kvalifikationer och personlighet

Du har adekvat högskoleutbildning och minst sju års relevant arbetslivserfarenhet där minst något år inneburit personalansvar. Teknisk höjd är mycket viktigt och erfarenhet av att jobba med automation för maskiner är ett starkt meriterande. Erfarenhet av företag som arbetar med hela processen – mekanik, el och PLC är också meriterande liksom ett mekaniskt intresse. Vidare har du egen erfarenhet av både kund- och utvecklingsprojekt och har dessutom någon gång arbetat i CAD program. Du talar och skriver såväl svenska som engelska på professionell nivå och kan du dessutom affärstyska ses det som ett plus.

 

Som person är du engagerande, coachande, mål- och lösningsfokuserad. Du har ett metodiskt tillvägagångssätt och är en lagspelare med förmåga att ta fram det bästa hos varje individ. Vidare är du förtroendeingivande och en god kommunikatör som har lätt för att skapa långsiktiga relationer både internt och externt. Du har förmåga att prioritera och fatta snabba beslut samt uppskattar ett arbetsklimat som präglas av snabba vändningar samt då och då ett högt arbetstempo. 

 

Kontakt och ansökan

I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Är du intresserad och stämmer in på profilen vill vi gärna att du skickar in ett personligt brev och CV på svenska där du beskriver dina erfarenheter och kompetenser inom ovanstående områden och varför du är intresserad av tjänsten. Vi vill också gärna att du specificerar erfarenhet som kan vara extra relevant för den här tjänsten. Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink, helena.heijmink@comcube.se, 0705-540 342 eller Helena Fransson 0705-540 504, som hjälper oss i detta uppdrag. Notera att vi arbetar med urvalet löpande. Välkommen med din ansökan redan idag! Du ansöker om tjänsten genom att följa denna länk: https://comcube.mynetworkglobal.com/se/what:job/jobID:159636/

Vi tar endast emot ansökningar via denna länk!

 

KNAPP AB är en del av den österrikiska koncernen KNAPP AG. I Sverige är vi ca 110 anställda och omsätter ca 200 miljoner kronor. Koncernen har ca 3000 anställda och en omsättning på ca 470 miljoner euro. Vi är en komplett leverantör av olika typer av manuella och automatiserade lagerlösningar och materialhanteringssystem. Det innebär att vi säljer och levererar allt från egenutvecklade programvaror (WMS/WCS-system) till PLC-styrning samt mekanisk utrustning. Ofta levererar vi stora lagerlösningar där vi har ett totalt funktionsansvar gentemot kunden. Vårt huvudsakliga arbetsområde är den skandinaviska marknaden, men våra installationer, produkter och verksamhetsområden globaliseras allt mer. Välkommen att läsa mer om oss på www.knapp.com

FLERA SERVICE- OCH UNDERHÅLLSTEKNIKER SÖKES TILL KNAPP OCH H&M

Inom KNAPP koncernen arbetar vi med världsledande teknik och vi står inför spännande utmaningar och fantastiska utvecklingsmöjligheter. Vi utökar vår organisation och söker just nu service- och underhållstekniker tillsammans med H&M.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som service- och underhållstekniker utgörs dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden av att:

  • Genomföra förebyggande, reaktivt och akut underhåll på utrustningen
  • Utföra förbättringsarbete, reparationer och modifieringar
  • Vara behjälplig i samband med installationsarbeten, anläggningsunderhåll och besparingsåtgärder
  • Hålla kontakt med produktion och interna kunder för att säkerställa att rätt prioriteringar görs
  • Sammanställa haverirapporter och skiftloggar som kan påverka resultat, utrustning och underhåll
  • Hålla dig uppdaterad och följa direktiv avseende hälsa, miljö och säkerhet
  • Vara behjälplig avseende allmänna göromål på avdelningen

Tjänsten är på heltid med placering hos H&M DC i Borås. Du kommer ingå i ett service- och underhållsteam om ca 11 personer. Arbetet innebär skiftgång vilket betyder att du måste ha en privat situation som medger arbete utanför normal kontorstid.

Kvalifikationer och personlighet

Du har gärna minst gymnasiekompetens och kunskap inom ett eller flera av följande områden: mekanik, elektronik och automation. Vi söker både personer med gedigen erfarenhet och personer som är mer juniora i rollen. Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden anpassas efter din kompetens och erfarenhet. Arbetslivserfarenhet inom något av områdena mekanik, elektronik eller automation är ett krav. Har du dessutom erfarenhet av automatiserade logistik- och lagerlösningar är det meriterande. Du behärskar MS Office väl samt talar och skriver både svenska och engelska utan svårighet. Körkort (B) är ett krav.

Som person är du både lagspelare, flexibel och självgående. Vidare är du engagerad, effektiv och har en utpräglad problemlösningsförmåga. Du agerar som ambassadör för verksamheten och förstår vikten av att bygga och underhålla goda relationer med kunder, kollegor och chefer.

Kontakt och ansökan

I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Är du intresserad och stämmer in på profilen skickar du in en personlig presentation och ditt CV på svenska där du tydligt beskriver dina erfarenheter och kompetenser inom ovanstående områden och varför du är intresserad av tjänsten. Du ska också specificera ev. erfarenhet som kan vara extra relevant för den här tjänsten. Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink via 0705-540 342 alt. helena.heijmink@comcube.se eller Helena Fransson via 0705-540 504. Vi arbetar med urvalet löpande! Välkommen med din ansökan!

Du ansöker om tjänsten genom denna länk:

https://comcube.mynetworkglobal.com/se/what:job/jobID:144129/

Vi tar endast emot ansökningar via denna länk.

KNAPP AB är en del av den österrikiska koncernen KNAPP AG. I Sverige är vi ca 110 anställda och omsätter ca 200 miljoner kronor. Koncernen har ca 3000 anställda och en omsättning på ca 470 miljoner euro. Vi är en komplett leverantör av olika typer av manuella och automatiserade lagerlösningar och materialhanteringssystem. Det innebär att vi säljer och levererar allt från egenutvecklade programvaror (WMS/WCS-system) till PLC-styrning samt mekanisk utrustning. Ofta levererar vi stora lagerlösningar där vi har ett totalt funktionsansvar gentemot kunden. Vårt huvudsakliga arbetsområde är den skandinaviska marknaden, men våra installationer, produkter och verksamhetsområden globaliseras allt mer. Välkommen att läsa mer om oss på www.knapp.com och www.youtube.com.

SERVICECHEF SÖKES TILL KNAPP

KNAPP går en mycket spännande framtid till mötes. Vi står inför stora utmaningar men också fantastiska möjligheter. Vi ingår i en koncern som arbetar med världsledande teknik och för rätt person finns mycket goda möjligheter att få arbeta med spännande projekt, intressanta produkter i en dynamisk miljö med högt i tak och trevliga kollegor. Vill du vara med och göra skillnad kan detta vara rätt utmaning för dig.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
I din roll som servicechef arbetar du framför allt med/att:

  • planera övergripande servicearbete i samarbete med koordinator
  • supporta Key Account Managers i att säkerställa driften av anläggningar hos kund
  • arbeta med ständiga processförbättringar
  • mäta och följa upp KPIer
  • coacha, driva och utveckla serviceteamet

Tjänsten är på heltid med placering i Åstorp. Du har personalansvar för resande servicetekniker samt hos kund stationerad personal i Norden och jobbar i nära samarbete med både medarbetare inom kundservice och försäljning. Du rapporterar till vår chef för Customer Service som också är placerad i Åstorp. Tjänsten är förknippad med en del planerade resor (3-5 övernattningar per månad) varför körkort och en privat situation som medger visst resande är ett krav.

Kvalifikationer och personlighet
Du har relevant högskoleutbildning och ca fem års erfarenhet av arbete i en liknande roll i ett tekniskt produktföretag. Erfarenhet av rapporterande personal är ett krav och erfarenhet av att leda personal på distands är meriterande. Du har erfarenhet av LEAN och 5S och är duktig på Excel. Kommer du dessutom från logistikbranschen är det ett extra plus. Du talar och skriver engelska obehindrat och har minst goda kunskaper i svenska, kunskaper i affärstyska är meriterande.

Som person är du strukturerad, driven, och lösningsfokuserad. Du har lätt för att kommunicera, är sammanhållande och bra på att bygga upp välfungerande team. Vidare är du en trygg och positiv person som ser möjligheter istället för hinder.

Vi välkomnar mångfald bland profilerna.

Kontakt och ansökan
I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Är du intresserad och stämmer in på profilen vill vi gärna att du skickar in ett personligt brev och CV på svenska där du beskriver dina erfarenheter och kompetenser inom ovanstående områden och varför du är intresserad av tjänsten. Vi vill också gärna att du specificerar erfarenhet som kan vara extra relevant för den här tjänsten. Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink, helena.heijmink@comcube.se, 0705-540 342 eller Helena Fransson 0705-540 504, som hjälper oss i detta uppdrag. Notera att vi arbetar med urvalet löpande. Välkommen med din ansökan redan idag! Du ansöker om tjänsten genom att följa denna länk:
 https://comcube.mynetworkglobal.com/se/what:job/jobID:142832/
Vi tar endast emot ansökningar via denna länk!

KNAPP AB är en del av den österrikiska koncernen KNAPP AG. I Sverige är vi ca 110 anställda och omsätter ca 200 miljoner kronor. Koncernen har ca 3000 anställda och en omsättning på ca 470 miljoner euro. Vi är en komplett leverantör av olika typer av manuella och automatiserade lagerlösningar och materialhanteringssystem. Det innebär att vi säljer och levererar allt från egenutvecklade programvaror (WMS/WCS-system) till PLC-styrning samt mekanisk
utrustning. Ofta levererar vi stora lagerlösningar där vi har ett totalt funktionsansvar gentemot kunden. Vårt huvudsakliga arbetsområde är den skandinaviska marknaden, men våra installationer, produkter och verksamhetsområden globaliseras allt mer. Välkommen att läsa mer om oss på www.knapp.com

AVTALSANSVARIG INOM KUNDSERVICE SÖKES TILL KNAPP

KNAPP går en mycket spännande framtid till mötes. Vi står inför stora utmaningar men också fantastiska möjligheter. Vi ingår i en koncern som arbetar med världsledande teknik och för rätt person finns mycket goda möjligheter att få arbeta med spännande projekt, intressanta produkter i en dynamisk miljö med högt i tak och trevliga kollegor. Vill du vara med och göra skillnad kan detta vara rätt utmaning för dig.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
I din roll som avtalsansvarig inom kundservice får du möjlighet att arbeta med våra avtalskunder såsom Elgiganten, Clas Ohlson, KappAhl, H&M, IKEA, Nilsson Group, Elektroskandia m.fl. Du kommer framför allt att arbeta med/att:

  • strukturera upp offert och avtalsprocessen
  • stödja säljavdelningen med service- och supportavtal & offerter
  • administration i samband med avtals och offert hantering
  • supporta avdelningen i den dagliga verksamheten med reservdelshantering
  • delta och leda förbättringsarbeten

Tjänsten är på heltid med placering i Åstorp. Du rapporterar till vår Back Office Manager och arbetar i mycket nära samarbete med både kollegor inom sälj och kundservice. Tjänsten är förknippad med en del planerade resor (1-3 övernattningar per månad) varför körkort och en privat situation som medger visst resande är ett krav.

Kvalifikationer och personlighet
Du har minst gymnasiekompetens vilken du eventuellt kompletterat med någon adekvat eftergymnasial utbildning (t.ex. KY). Ett par års relevant arbetslivserfarenhet i närtid där du, i ett tekniskt bolag, kanske inom inköp, arbetat med avtal och liknande är ett krav. Du talar och skriver engelska obehindrat och har minst goda kunskaper i svenska. Obehindrade kunskaper i tyska är meriterande liksom mycket goda kunskaper i Excel.
Som person är du service minded, noggrann, strukturerad, självgående och har lätt för att ses vad som ska göras. Du trivs när det är full fart och har förmågan att prioritera mellan parallella projekt. Vidare är du en god kommunikatör som har lätt för att bygga goda relationer både externt och internt samtidigt som du kan vara rak och tydlig samt ställa krav när det behövs.

Vi välkomnar mångfald bland profilerna.

Kontakt och ansökan
I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Är du intresserad och stämmer in på profilen vill vi gärna att du skickar in ett personligt brev och CV på svenska där du beskriver dina erfarenheter och kompetenser inom ovanstående områden och varför du är intresserad av tjänsten. Vi vill också gärna att du specificerar erfarenhet som kan vara extra relevant för den här tjänsten. Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink, helena.heijmink@comcube.se, 0705-540 342 eller Helena Fransson 0705-540 504, som hjälper oss i detta uppdrag. Notera att vi arbetar med urvalet löpande. Välkommen med din ansökan redan idag! Du ansöker om tjänsten genom att följa denna länk: 
https://comcube.mynetworkglobal.com/se/what:job/jobID:142833/
Vi tar endast emot ansökningar via denna länk!

KNAPP AB är en del av den österrikiska koncernen KNAPP AG. I Sverige är vi ca 110 anställda och omsätter ca 200 miljoner kronor. Koncernen har ca 3000 anställda och en omsättning på ca 470 miljoner euro. Vi är en komplett leverantör av olika typer av manuella och automatiserade lagerlösningar och materialhanteringssystem. Det innebär att vi säljer och levererar allt från egenutvecklade programvaror (WMS/WCS-system) till PLC-styrning samt mekanisk utrustning. Ofta levererar vi stora lagerlösningar där vi har ett totalt funktionsansvar gentemot kunden. Vårt huvudsakliga arbetsområde är den skandinaviska marknaden, men våra installationer, produkter och verksamhetsområden globaliseras allt mer. Välkommen att läsa mer om oss på www.knapp.com

KNAPP SÖKER SERVICE- OCH UNDERHÅLLSTEKNIKER TILL ELGIGANTEN

Inom koncernen arbetar vi med världsledande teknik och vi står inför spännande utmaningar och fantastiska utvecklingsmöjligheter. Vi utökar vår organisation och söker just nu en service- och underhållstekniker till vår kund Elgiganten i Jönköping.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som service- och underhållstekniker hos vår kund Elgiganten i Jönköping utgörs dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden av att:

  • Genomföra förebyggande, reaktivt och akut underhåll på utrustningen
  • Utföra förbättringsarbete, reparationer och modifieringar
  • Vara behjälplig i samband med installationsarbeten, anläggningsunderhåll och besparingsåtgärder
  • Hålla kontakt med produktion och interna kunder för att säkerställa att rätt prioriteringar görs
  • Sammanställa haverirapporter och skiftloggar som kan påverka resultat, utrustning och underhåll
  • Hålla dig uppdaterad och följa direktiv avseende hälsa, miljö och säkerhet
  • Vara behjälplig avseende allmänna göromål på avdelningen

Tjänsten är på heltid med placering hos Elgiganten i Jönköping (Torsvik). Du ingår i ett team om tolv personer och rapporterar till vår platschef. Arbetet innebär skiftgång vilket betyder att du måste ha en privat situation som medger arbete utanför normal kontorstid.
Kvalifikationer och personlighet

Du har gärna minst gymnasiekompetens och kunskap inom ett eller flera av följande områden: mekanik, elektronik och automation. Vi söker både personer med gedigen erfarenhet och personer som är mer juniora i rollen. Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden anpassas efter din kompetens och erfarenhet. Arbetslivserfarenhet inom något av områdena mekanik, elektronik eller automation är ett krav. Har du dessutom erfarenhet av automatiserade logistik- och lagerlösningar är det meriterande. Du behärskar MS Office väl samt talar och skriver både svenska och engelska utan svårighet. Körkort (B) är ett krav.

Som person är du både lagspelare, flexibel och självgående. Vidare är du engagerad, effektiv och har en utpräglad problemlösningsförmåga. Du agerar som ambassadör för verksamheten och förstår vikten av att bygga och underhålla goda relationer med kunder, kollegor och chefer.

Vi välkomnar mångfald bland profilerna och för en jämnare könsfördelning välkomnar vi kvinnliga sökande.

Kontakt och ansökan
I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Är du intresserad och stämmer in på profilen skickar du in en personlig presentation och ditt CV på svenska där du tydligt beskriver dina erfarenheter och kompetenser inom ovanstående områden och varför du är intresserad av tjänsten. Du ska också specificera ev. erfarenhet som kan vara extra relevant för den här tjänsten. Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen
eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink via 0705-540 342 alt. helena.heijmink@comcube.se eller Helena Fransson via 0705-540 504. Vi arbetar med urvalet löpande! Välkommen med din ansökan!
Du ansöker om tjänsten genom denna länk: 
https://comcube.mynetworkglobal.com/se/what:job/jobID:145569/
Vi tar endast emot ansökningar via denna länk.

KNAPP AB är en del av den österrikiska koncernen KNAPP AG. I Sverige är vi ca 110 anställda och omsätter ca 200 miljoner kronor. Koncernen har ca 3000 anställda och en omsättning på ca 470 miljoner euro. Vi är en komplett leverantör av olika typer av manuella och automatiserade lagerlösningar och materialhanteringssystem. Det innebär att vi säljer och levererar allt från egenutvecklade programvaror (WMS/WCS-system) till PLC-styrning samt mekanisk utrustning. Ofta levererar vi stora lagerlösningar där vi har ett totalt funktionsansvar gentemot kunden. Vårt huvudsakliga arbetsområde är den skandinaviska marknaden, men våra installationer, produkter och verksamhetsområden globaliseras allt mer. Välkommen att läsa mer om oss på www.knapp.com och www.youtube.com.

KNAPP SÖKER RESIDENT SITE MANAGER TILL KUND I BORÅS

Vill du arbeta i ett företag som ingår i en stor internationell koncern i en bransch som är på otrolig frammarsch? Just nu går vi en mycket spännande framtid till mötes – troligen har vi bara sett början… Vi står inför spännande utmaningar med fantastiska utvecklingsmöjligheter. I koncernen arbetar vi med världsledande teknik och för rätt person finns mycket goda möjligheter att få arbeta med spännande projekt, intressanta produkter i en dynamisk miljö med högt i tak och trevliga kollegor. Vi utökar vår organisation och just nu söker vi en Resident Site Manager till vår kund i Borås.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som KNAPPs Resident Site Manager hos vår kund i Borås leder du ett team som dedikerat tillhandahåller service, support och underhåll. Bland dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden ingår att:

  • Vara teamet behjälplig avseende analys och problemlösning
  • Styra upp och resursfördela dagligt underhållsarbete
  • Planera förebyggande underhåll
  • Löpande arbeta med ständiga förbättringar inom prioriterade områden
  • Ansvara för att våra SLA efterlevs
  • Ansvara för budget, resursfördelning och kundavtal
  • Ansvara för installationsprojekt
  • Ansvara för att direktiv kring hälsa, miljö och säkerhet efterlevs
  • Fungera som kontaktperson och ansvarig gentemot KNAPPs huvudkontor
  • Förse vår kund med presentationer och månatliga rapporter/uppföljning

Tjänsten är på heltid med placering hos kund i Borås. Du har personalansvar för 5 personer och operativt ansvar för ytterligare ett antal personer hos vår kund och rapporterar till vår chef för Resident Business Solutions som är placerad i Skåne (Åstorp). Det är viktigt att du har en privat situation som möjliggör flexibilitet avseende arbetstid eftersom tjänsten då och då ställer krav på arbete utanför normal kontorstid.

Kvalifikationer och personlighet
Du har omkring 3-5 års erfarenhet av att leda ett team av service, support- och underhållsingenjörer. Egen erfarenhet av hands on underhållsarbete är meriterande liksom adekvat eftergymnasial utbildning. Relevant arbete inom automation, tillverkning och/eller logistik är ett krav och erfarenhet av arbete med automatiserade logistik- och lagerlösningar är meriterande. Du behärskar MS Office utan problem, talar och skriver svenska obehindrat samt hanterar engelska väl i både tal och skrift.

Som person är du engagerande, självgående och coachande. Du har ett metodiskt tillvägagångssätt och är en lagspelare med förmåga att ta fram det bästa hos varje individ. Vidare är du förtroendeingivande och en god kommunikatör som har lätt för att skapa långsiktiga relationer både internt och externt. Du uppskattar ett arbetsklimat som präglas av snabba vändningar, förmåga att kunna prioritera och fatta beslut samt då och då ett högt arbetstempo.

Kontakt och ansökan
I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Är du intresserad och stämmer in på profilen skickar du in en personlig presentation och ditt CV på svenska där du tydligt beskriver dina erfarenheter och kompetenser inom ovanstående områden och varför du är intresserad av tjänsten. Du ska också specificera ev. erfarenhet som kan vara extra relevant för den här tjänsten. Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink via 0705-540 342 alt. helena.heijmink@comcube.se eller Helena Fransson via 0705-540 504. Vi arbetar med urvalet löpande, ansök därför redan idag. Välkommen med din ansökan! Du ansöker om tjänsten genom denna länk: 
https://comcube.mynetworkglobal.com/se/what:job/jobID:136239/ Vi tar endast emot ansökningar via denna länk.

KNAPP AB är en del av den österrikiska koncernen KNAPP AG. I Sverige är vi ca 110 anställda och omsätter ca 150 miljoner kronor. Koncernen har ca 3600 anställda och en omsättning på ca 500 miljoner euro. Vi är en komplett leverantör av olika typer av manuella och automatiserade lagerlösningar och materialhanteringssystem. Det innebär att vi säljer och levererar allt från egenutvecklade programvaror (WMS/WCS-system) till PLC-styrning samt mekanisk utrustning. Ofta levererar vi stora lagerlösningar där vi har ett totalt funktionsansvar gentemot kunden. Vårt huvudsakliga arbetsområde är den skandinaviska marknaden, men våra installationer, produkter och verksamhetsområden globaliseras allt mer. Välkommen att läsa mer om oss på www.knapp.com

ADMINISTRATV SUPPORT SÖKES TILL KNAPP

KNAPP går en mycket spännande framtid till mötes. Vi står inför stora utmaningar men också fantastiska möjligheter. Vi ingår i en koncern som arbetar med världsledande teknik och för rätt person finns mycket goda möjligheter att få arbeta med spännande projekt, intressanta produkter i en dynamisk miljö med högt i tak och trevliga kollegor. Vill du vara med och göra skillnad kan detta vara rätt utmaning för dig.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
Arbetet med att administrativt supporta vårt ”Resident team” (teamet som arbetar med eller på plats hos våra kunder)är mycket varierande och innebär bl.a.:

  • Inköp av reservdelar och service samt koordinering av externa leverantörer.
  • Inköp av förbrukningsvaror och kontering av kundfakturor
  • Enklare bokslutsarbete månad, kvartals och årsvis
  • Delta i budget- och prognosarbete
  • Förse kunderna med rapporter (kontroll, sammanställning och redovisning)
  • Enklare projektarbete
  • Enklare säljarbete
  • Allmän administration och support för att säkerställa god drift hos våra kunder

Tjänsten är på heltid med placering i Åstorp. Du rapporterar till vår chef över Customer Service och arbetar i mycket nära samarbete med kollegor både i Åstorp och de som är stationerade ute hos våra kunder på bl.a. Elgiganten, Clas Ohlson, KappAhl, H&M, IKEA, Nilsson Group och Elektroskandia. Tjänsten är förknippad med en del planerade resor (3-6 dagar per månad) varför körkort och en privat situation som medger visst resande är ett krav.

Kvalifikationer och personlighet
Du har minst gymnasiekompetens vilken du eventuellt kompletterat med någon adekvat eftergymnasial utbildning (t.ex. KY). Några års relevant administrativ arbetslivserfarenhet i närtid, i ett tekniskt bolag, är ett krav. Du har gärna en bakgrund som gett dig en mekanisk, teknisk förståelse.
Du talar och skriver engelska obehindrat (ca 50 % av kommunikationen sker på engelska) och har minst goda kunskaper i svenska. Du är van vid att arbeta i affärssystem och har goda kunskaper i MS Office. Obehindrade kunskaper i tyska är meriterande liksom danska, norska eller finska.

Som person är du ansvarstagande, service minded, strukturerad, självgående och en utpräglad lagspelare. Du har lätt för att se vad som behöver göras, är lösningsorienterad och en god kommunikatör. Vidare är du social och kommunikativ, har lätt för att bygga goda relationer både externt och internt samtidigt som du kan vara rak och tydlig samt ställa krav när det behövs.

Vi välkomnar mångfald bland profilerna.

Kontakt och ansökan
I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Är du intresserad och stämmer in på profilen vill vi gärna att du skickar in ett personligt brev och CV på svenska där du beskriver dina erfarenheter och kompetenser inom ovanstående områden och varför du är intresserad av tjänsten. Vi vill också gärna att du specificerar erfarenhet som kan vara extra relevant för den här tjänsten. Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink, helena.heijmink@comcube.se, 0705-540 342 eller Helena Fransson 0705-540 504, som hjälper oss i detta uppdrag. Notera att vi arbetar med urvalet löpande. Välkommen med din ansökan redan idag! Du ansöker om tjänsten genom att följa denna länk: 
https://comcube.mynetworkglobal.com/se/what:job/jobID:146004/
Vi tar endast emot ansökningar via denna länk!

KNAPP AB är en del av den österrikiska koncernen KNAPP AG. I Sverige är vi ca 110 anställda och omsätter ca 200 miljoner kronor. Koncernen har ca 3000 anställda och en omsättning på ca 470 miljoner euro. Vi är en komplett leverantör av olika typer av manuella och automatiserade lagerlösningar och materialhanteringssystem. Det innebär att vi säljer och levererar allt från egenutvecklade programvaror (WMS/WCS-system) till PLC-styrning samt mekanisk utrustning. Ofta levererar vi stora lagerlösningar där vi har ett totalt funktionsansvar gentemot kunden. Vårt huvudsakliga arbetsområde är den skandinaviska marknaden, men våra installationer, produkter och verksamhetsområden globaliseras allt mer. Välkommen att läsa mer om oss på www.knapp.com

KNAPP søker stedansvarlig service-og vedlikeholdstekniker til APOTEK 1 i Oslo

Ønsker du å arbeide i en virksomhet som er del av et stort, internasjonalt konsern i en bransje i rask fremmarsj? Akkurat nå går vi en svært spennende fremtid i møte – vi har trolig bare sett begynnelsen… Vi står overfor spennende utfordringer med fantastiske utviklingsmuligheter. I konsernet arbeider vi med verdensledende teknologi, og den rette personen vil ha mange gode muligheter til å få arbeide med spennende prosjekter og interessante produkter i et dynamisk miljø med stor takhøyde og hyggelige kolleger. Vi utvider nå organisasjonen vår og søker en stedsansvarlig service- og vedlikeholdstekniker til Apotek 1.

Viktigste arbeidsoppgaver og ansvarsområder
Som KNAPPs stedsansvarlige service- og vedlikeholdstekniker hos vår kunde Apotek 1 i Oslo tilbyr du service, support, vedlikehold og rapportering. De viktigste arbeidsoppgavene og ansvarsområdene omfatter blant annet følgende:

  •  Utføre og koordinere løpende vedlikeholdsarbeid i Knapp anlegget
  • Planlegge forebyggende vedlikehold i Knapp anlegget
  • Løpende arbeide med kontinuerlig forbedring innenfor prioriterte områder
  • Ansvar for endringer i Knapp´s framtide installasjonsprosjekter
  • Delta i arbeid med helse, miljø og sikkerhet
  • Fungere som kontaktperson overfor KNAPPs hovedkontor
  • Samarbeid med Apotek 1 sin vedlikeholdsavdeling
  • Delta i annet forefallende vedlikehold

Jobben er på heltid med plassering hos Apotek 1 i Oslo. Du rapporterer til vår sjef for Resident Business Solutions, som er plassert i Sverige (Åstorp). Jobben er på dagtid, men det er viktig at du iblant har mulighet for en fleksibel arbeidstid, siden stillingen av og til krever arbeid utenfor normal arbeidstid (f.eks. i forbindelse med planlagt vedlikeholdsarbeid).

Kvalifikasjoner og personlighet
Du har videregående skole og erfaring fra arbeidslivet innen områder som mekanikk, elektronikk og/eller automasjon. Det er et pluss med erfaring fra automatiserte logistikk- og lagerløsninger eller prosessindustri samt kjennskap fra administrasjon/rapportering. Du behersker godt MS Office samt snakker og skriver både norsk og engelsk uten problem. Førerkort klasse B er et krav.

Som person er du lagspiller, fleksibel og selvgående. Du er også engasjert, effektiv og har en god problemløsningsevne. Du fungerer som en ambassadør for virksomheten og forstår viktigheten av å bygge og pleie gode relasjoner med kunder, kolleger og sjefer.

Kontakt og søknad
I dette oppdraget samarbeider vi med rekrutteringsfirmaet ComCube. Er du interessert og kvalifiserer til jobben, sender du en personlig presentasjon og en CV på engelsk der du tydelig beskriver dine erfaringer og kompetanser innen de nevnte områdene samt noen ord om hvorfor du er interessert i jobben. Vi ber deg også angi eventuell erfaring som kan være ekstra relevant for denne jobben. Har du spørsmål om rekrutteringsprosessen eller jobben kan du gjerne kontakte Helena Heijmink på tlf. +46 (0)705 540 342 eller helena.heijmink@comcube.se, eventuelt Helena Fransson på tlf. +46 (0)705 540 504. Vi vil gjerne ha søknaden senest 15. oktober 2016. Velkommen til å søke! Du søker på jobben via denne koblingen: https://comcube.mynetworkglobal.com/se/what:job/jobID:113800/
Vi tar bare imot søknader via denne koblingen.

KNAPP AB er en del av det østerrikske konsernet KNAPP AG. I Sverige er vi ca. 110 ansatte og omsetter for ca. 150 millioner kroner. Konsernet har ca. 3600 ansatte og en omsetning på ca. 600 millioner euro. Vi er en komplett leverandør av forskjellige typer manuelle og automatiserte lagerløsninger og materialhåndteringssystemer. Det innebærer at vi selger og leverer alt fra egenutviklet programvare (WMS/WCS-system) til PLC-styring samt mekanisk utstyr. Ofte leverer vi store lagerløsninger der vi har et totalt funksjonsansvar overfor kunden. Det viktigste arbeidsområdet vårt er det skandinaviske markedet, men våre installasjoner, produkter og virksomhetsområder globaliseres i stadig større grad. Les mer om oss på www.knapp.com og www.youtube.com.

 

KNAPP söker siteansvarig service-och underhållstekniker till tura scandinavia

Vill du arbeta i ett företag som ingår i en stor internationell koncern i en bransch som är på otrolig frammarsch? Just nu går vi en mycket spännande framtid till mötes – troligen har vi bara sett början… Vi står inför spännande utmaningar med fantastiska utvecklingsmöjligheter. I koncernen arbetar vi med världsledande teknik och för rätt person finns mycket goda möjligheter att få arbeta med spännande projekt, intressanta produkter i en dynamisk miljö med högt i tak och trevliga kollegor. Vi utökar vår organisation och just nu söker vi en Siteansvarig service och underhållstekniker till Tura Scandinavia i Nässjö.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som KNAPPs Siteansvariga service- och underhållstekniker hos vår kund Tura Scandinavia i Nässjö tillhandahåller du service, support, underhåll och rapportering. Bland dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden ingår att:

  • Utföra och leda löpande underhållsarbete
  • Planera förebyggande underhåll
  • Löpande arbeta med ständiga förbättringar inom prioriterade områden
  • Delta i arbete kring budget och kundavtal
  • Ansvara för installationsprojekt
  • Delta i arbete kring hälsa, miljö och säkerhet
  • Fungera som kontaktperson och ansvarig gentemot KNAPPs huvudkontor

Tjänsten är på heltid med placering hos Tura Scandinavia i Nässjö. Du rapporterar till vår chef för Resident Business Solutions, som är placerad i Skåne (Åstorp) men jobbar också i nära samarbete med vår platschef på Elgiganten i Jönköping. Tjänsten är på dagtid men det är viktigt att du har en privat situation som möjliggör flexibilitet avseende arbetstid eftersom tjänsten då och då ställer krav på arbete utanför normal kontorstid (t.ex. i samband med planerat underhållsarbete).

Kvalifikationer och personlighet
Du har gymnasiekompetens och arbetslivserfarenhet inom något av områdena mekanik, elektronik och/eller automation. Har du dessutom erfarenhet av automatiserade logistik- och lagerlösningar eller processindustrin är det meriterande liksom inslag av administration/rapportering. Du behärskar MS Office väl samt talar och skriver både svenska och engelska utan svårighet. Körkort (B) är ett krav.

Som person är du både lagspelare, flexibel och självgående. Vidare är du engagerad, effektiv och har en utpräglad problemlösningsförmåga. Du agerar som ambassadör för verksamheten och förstår vikten av att bygga och underhålla goda relationer med kunder, kollegor och chefer.
Vi välkomnar mångfald bland profilerna och för en jämnare könsfördelning välkomnar vi kvinnliga sökande.

Kontakt och ansökan
I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Är du intresserad och stämmer in på profilen skickar du in en personlig presentation och ditt CV på svenska där du tydligt beskriver dina erfarenheter och kompetenser inom ovanstående områden och varför du är intresserad av tjänsten. Du ska också specificera ev. erfarenhet som kan varaextra relevant för den här tjänsten.
Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink via 0705-540 342 alt. helena.heijmink@comcube.se eller Helena Fransson via 0705-540 504. Vi vill gärna ha din ansökan senast den 20 augusti 2016.
Välkommen med din ansökan! Du ansöker om tjänsten genom denna länk:
https://comcube.mynetworkglobal.com/se/what:job/jobID:109611/ 
Vi tar endast emot ansökningar via denna länk.

KNAPP AB är en del av den österrikiska koncernen KNAPP AG. I Sverige är vi ca 110 anställda och omsätter ca 150 miljoner kronor. Koncernen har ca 3600 anställda och en omsättning på ca 600 miljoner euro. Vi är en komplett leverantör av olika typer av manuella och automatiserade lagerlösningar och materialhanteringssystem. Det innebär att vi säljer och levererar allt från egenutvecklade programvaror (WMS/WCS-system) till PLC-styrning samt mekanisk utrustning. Ofta levererar vi stora lagerlösningar där vi har ett totalt funktionsansvar gentemot kunden. Vårt huvudsakliga arbetsområde är den skandinaviska marknaden, men våra installationer, produkter och verksamhetsområden globaliseras allt mer. Välkommen att läsa mer om oss på www.knapp.com och www.youtube.com.

KNAPP söker tre service- och underhållstekniker till Elektroskandia

Inom koncernen arbetar vi med världsledande teknik och vi står inför spännande utmaningar och fantastiska utvecklingsmöjligheter. Vi utökar vår organisation och söker just nu tre service- och underhållstekniker till vår kund Elektroskandia i Örebro.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden

  • Som service- och underhållstekniker hos vår kund Elektroskandia i Örebro utgörs dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden av att:
  • Genomföra förebyggande, reaktivt och akut underhåll på utrustningen
  • Utföra förbättringsarbete, reparationer och modifieringar
  • Vara behjälplig i samband med installationsarbeten, anläggningsunderhåll och besparingsåtgärder
  • Hålla kontakt med produktion och interna kunder för att säkerställa att rätt prioriteringar görs
  • Sammanställa haverirapporter och skiftloggar som kan påverka resultat, utrustning och underhåll
  • Hålla dig uppdaterad och följa direktiv avseende hälsa, miljö och säkerhet
  • Vara behjälplig avseende allmänna göromål på avdelningen

Tjänsten är på heltid med placering hos Elektroskandia i Örebro. Du ingår i ett team om tre personer och rapporterar till vår platschef. Arbetet innebär skiftarbete vilket betyder att du måste ha en privat situation som medger arbete utanför normal kontorstid.

Kvalifikationer och personlighet
Du har gärna minst gymnasiekompetens och kunskap inom ett eller flera av följande områden: mekanik, elektronik och automation. Vi söker både personer med gedigen erfarenhet och personer som är mer juniora i rollen. Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden anpassas efter din kompetens och erfarenhet. Arbetslivserfarenhet inom något av områdena mekanik, elektronik eller automation är ett krav. Har du dessutom erfarenhet av automatiserade logistik- och lagerlösningar är det meriterande. Du behärskar MS Office väl samt talar och skriver både svenska och engelska utan svårighet. Körkort (B) är ett krav.

Som person är du både lagspelare, flexibel och självgående. Vidare är du engagerad, effektiv och har en utpräglad problemlösningsförmåga. Du agerar som ambassadör för verksamheten och förstår vikten av att bygga och underhålla goda relationer med kunder, kollegor och chefer.

Vi välkomnar mångfald bland profilerna och för en jämnare könsfördelning välkomnar vi kvinnliga sökande.

Kontakt och ansökan
I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Är du intresserad och stämmer in på profilen skickar du in en personlig presentation och ditt CV på svenska där du tydligt beskriver dina erfarenheter och kompetenser inom ovanstående områden och varför du är intresserad av tjänsten. Du ska också specificera ev. erfarenhet som kan vara extra relevant för den här tjänsten. Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink via 0705-540 342 alt. helena.heijmink@comcube.se eller Helena Fransson via 0705-540 504. Vi arbetar med urvalet löpande! Välkommen med din ansökan! Du ansöker om tjänsten genom denna länk: 
https://comcube.mynetworkglobal.com/se/what:job/jobID:104227/

Vi tar endast emot ansökningar via denna länk.

KNAPP AB är en del av den österrikiska koncernen KNAPP AG. I Sverige är vi ca 110 anställda och omsätter ca 150 miljoner kronor. Koncernen har ca 3600 anställda och en omsättning på ca 600 miljoner euro. Vi är en komplett leverantör av olika typer av manuella och automatiserade lagerlösningar och materialhanteringssystem. Det innebär att vi säljer och levererar allt från egenutvecklade programvaror (WMS/WCS-system) till PLC-styrning samt mekanisk utrustning. Ofta levererar vi stora lagerlösningar där vi har ett totalt funktionsansvar gentemot kunden. Vårt huvudsakliga arbetsområde är den skandinaviska marknaden, men våra installationer, produkter och verksamhetsområden globaliseras allt mer. Välkommen att läsa mer om oss på www.knapp.com och www.youtube.com.

KNAPP söker operativ site manager till Elektroskandia

Vill du arbeta i ett företag som ingår i en stor internationell koncern i en bransch som är på otrolig frammarsch? Just nu går vi en mycket spännande framtid till mötes – troligen har vi bara sett början… Vi står inför spännande utmaningar med fantastiska utvecklingsmöjligheter. I koncernen arbetar vi med världsledande teknik och för rätt person finns mycket goda möjligheter att få arbeta med spännande projekt, intressanta produkter i en dynamisk miljö med högt i tak och trevliga kollegor. Vi utökar vår organisation och just nu söker vi en operativ Site Manager till vår kund Elektroskandia i Örebro.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som KNAPPs operativa ”Site Manager” hos vår kund Elektroskandia i Örebro leder du ett team som dedikerat tillhandahåller service, support och underhåll. Bland dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden ingår att:

  • Vara teamet behjälplig avseende analys och problemlösning
  • Styra upp och resursfördela dagligt underhållsarbete
  • Planera förebyggande underhåll
  • Löpande arbeta med ständiga förbättringar inom prioriterade områden
  • Ansvara för att våra SLA efterlevs
  • Ansvara för budget, resursfördelning och kundavtal
  • Ansvara för installationsprojekt
  • Ansvara för att direktiv kring hälsa, miljö och säkerhet efterlevs
  • Fungera som kontaktperson och ansvarig gentemot KNAPPs huvudkontor
  • Förse vår kund med presentationer och månatliga rapporter/uppföljning

Tjänsten är på heltid med placering hos Elektroskandia i Örebro. Du har personalansvar för tre personer och rapporterar till vår chef för Customer Service som är placerad i Skåne (Åstorp). Det är viktigt att du har en privat situation som möjliggör flexibilitet avseende arbetstid eftersom tjänsten då och då ställer krav på arbete utanför normal kontorstid.

Kvalifikationer och personlighet
Du har omkring 3-5 års erfarenhet av att leda ett team av service, support- och underhållsingenjörer. Egen erfarenhet av hands on underhållsarbete är meriterande liksom adekvat eftergymnasial utbildning. Relevant arbete inom automation, tillverkning och/eller logistik är ett krav och erfarenhet av arbete med automatiserade logistik- och lagerlösningar är meriterande. Du behärskar MS Office utan problem, talar och skriver svenska obehindrat samt hanterar engelska väl i både tal och skrift.

Som person är du engagerande, självgående och coachande. Du har ett metodiskt tillvägagångssätt och är en lagspelare med förmåga att ta fram det bästa hos varje individ. Vidare är du förtroendeingivande och en god kommunikatör som har lätt för att skapa långsiktiga relationer både internt och externt. Du uppskattar ett arbetsklimat som präglas av snabba vändningar, förmåga att kunna prioritera och fatta beslut samt då och då ett högt arbetstempo.

Kontakt och ansökan
I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Är du intresserad och stämmer in på profilen skickar du in en personlig presentation och ditt CV på svenska där du tydligt beskriver dina erfarenheter och kompetenser inom ovanstående områden och varför du är intresserad av tjänsten. Du ska också specificera ev. erfarenhet som kan vara extra relevant för den här tjänsten. Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink via 0705-540 342 alt. helena.heijmink@comcube.se eller Helena Fransson via 0705-540 504. Vi arbetar med urvalet löpande, ansök därför redan idag. Välkommen med din ansökan! Du ansöker om tjänsten genom denna länk: 
https://comcube.mynetworkglobal.com/se/what:job/jobID:104218/
Vi tar endast emot ansökningar via denna länk.

KNAPP AB är en del av den österrikiska koncernen KNAPP AG. I Sverige är vi ca 110 anställda och omsätter ca 150 miljoner kronor. Koncernen har ca 3600 anställda och en omsättning på ca 500 miljoner euro. Vi är en komplett leverantör av olika typer av manuella och automatiserade lagerlösningar och materialhanteringssystem. Det innebär att vi säljer och levererar allt från egenutvecklade programvaror (WMS/WCS-system) till PLC-styrning samt mekanisk utrustning. Ofta levererar vi stora lagerlösningar där vi har ett totalt funktionsansvar gentemot kunden. Vårt huvudsakliga arbetsområde är den skandinaviska marknaden, men våra installationer, produkter och verksamhetsområden globaliseras allt mer. Välkommen att läsa mer om oss på www.knapp.com

KNAPP AB is searching for a Team leader service & maintenance

Knapp går en mycket spännande framtid till mötes. Vi står inför stora utmaningar men också fantastiska möjligheter. Vi ingår i en koncern som arbetar med världsledande teknik och för rätt person finns mycket goda möjligheter att få arbeta med spännande projekt, intressanta produkter i en dynamisk miljö med högt i tak och trevliga kollegor. Vill du vara med och göra skillnad kan detta vara rätt utmaning för dig.

 

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden

Tjänsten är en kombination av Servicetekniker (75%) och Teamledare (25%). Bland dina uppgifter och ansvarsområen ingår bl.a.:

Förebyggande underhåll och reparationer av automationslösningar med automatkranar, bansystem, och skyttelsystem.

  • Kontinuerligt förbättringsarbete
  • Merförsäljning till befintliga kunder
  • Återkoppling av utfört arbete till kund
  • Fördelning av arbetsuppgifter inom teamet
  • Bokning av teamets boende, resor mm.

Tjänsten är på heltid med placering i Stockholm/Mälardalen. Du rapporterar till vår chef för Customer Service i Åstorp. Arbetet är förknippat med resor i mellersta delarna av Sverige och Helsingforsområdet, varför körkort är ett krav (servicebil i tjänsten) liksom en privat situation som möjliggör resande. Arbetstiderna är i kundbehovsstyrda, arbete på kvällar och helger förekommer.

Kvalifikationer och personlighet

Du har omkring 3-4 års erfarenhet av en roll som servicetekniker och det är meriterande om du har erfarenhet av att leda och koordinera en mindre grupp. Du är även van att ta ett självständigt ansvar och aktivt delta i servicearbetet. Vidare har du kunskap och erfarenhet inom automation, mekatronik och pneumatik. Gymnasial utbildning är ett krav och eftergymnasial utbildning inom mekatronik och eller automation ses som meriterande

Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Kunskaper i tyska är meriterande. Du behöver ha goda kunskaper i MS Office.

Som person vill vi att du är mycket kundorienterad och lösningsfokuserad. Du har ett strukturerat arbetssätt och är tydlig och rak i din kommunikation. Det underlättar också om du har ett visst mått av stresstålighet. Givetvis är du plikttrogen, ansvarstagande samt social och positiv.

 

Kontakt och ansökan

I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Är du intresserad och stämmer in på profilen skickar du in en personlig presentation och ditt CV på svenska där du tydligt beskriver dina erfarenheter och kompetenser inom ovanstående områden och varför du är intresserad av tjänsten. Du ska också specificera ev. erfarenhet som kan vara extra relevant för den här tjänsten. Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink via 0705-540 342 alt. helena.heijmink@comcube.se eller Helena Fransson via 0705-540 504. Vi arbetar med urvalet löpande. Du ansöker om tjänsten genom denna länk:

http://comcube.mynetworkglobal.com/se/what:job/jobID:49952/

 

KNAPP AB är en del av den österrikiska koncernen KNAPP AG. I Sverige är vi ca 70 anställda och omsätter ca 150 miljoner kronor. Koncernen har ca 2400 anställda och en omsättning på ca 420 miljoner euro. Vi är en komplett leverantör av olika typer av manuella och automatiserade lagerlösningar och materialhanteringssystem. Det innebär att vi säljer och levererar allt från egenutvecklade programvaror (WMS/WCS-system) till PLC-styrning samt mekanisk utrustning. Ofta levererar vi stora lagerlösningar där vi har ett totalt funktionsansvar gentemot kunden. Vårt huvudsakliga arbetsområde är den skandinaviska marknaden, men våra installationer, produkter och verksamhetsområden globaliseras allt mer. Välkommen att läsa mer om oss på www.knapp.com

Anuga FoodTec Exhibition